Asociația Orașelor din România, ca organizație non-guvernamentală, apolitică, fără scop lucrativ, este reprezentanta legitimă a intereselor celor 217 unităţi administrativ-teritoriale cu statut de oraş.
Sufocaţi de competenţele transmise la nivel local, neînsoţite de resurse financiare, cu organigrame decimate prin intervenţii legislative nefundamentate şi care nu au ţinut cont că, în oraşe, funcţionează o multitudine de instituţii care, în afara locuitorilor oraşului, deservesc locuitori ai mai multor comune învecinate (licee, spitale, creşe, servicii de evidenţă informatizată a persoanei, instituţii de asistenţă socială, poliţie locală, parchet şi judecătorie, agenţie de ocupare a forţei de muncă, administraţie financiară şi trezorerie ş.a.), excluşi ilogic de la multe programe care privesc accesarea fondurilor europene, cu cetăţeni dispreţuiţi prin decizii injuste (ca în cazul desfiinţării celor 67 de spitale), primarii de oraşe solicită stabilirea de comun acord a unor măsuri menite să ducă la deblocarea situaţiilor critice în care ne aflăm, de creştere a capacităţii administrativ-financiare şi eficientizare a serviciilor publice, pentru îmbunătăţirea calităţii vieţii în oraşele noastre.
Comunicat 07.11.2017
118
postarea anterioară