Către Guvernul României
Excelenţei Sale Domnul Dacian Cioloş,
Primul-Ministru al României
I N V I T A Ţ I E
Luând la cunoştinţă decizia comunicată de Excelenţa Voastră de a organiza şedinţe de guvern informale în afara sediului Guvernului României vă transmitem invitația noastră de a organiza o astfel de şedinţă a Executivului României la sfârşitul acestei săptămâni – vineri 27 noiembrie sau sâmbătă 28 noiembrie – împreună cu primarii de oraşe întruniţi în şedinţă de lucru a Consiliului Director al Asociaţiei Oraşelor din România, la Phoenicia Grand Hotel Bucuresti ****, blvd. Alexandru Serbanescu, Nr. 87, Sector 1.
Temele principale ale dezbaterilor propuse de AOR sunt:
1. Accesul oraşelor la programele cu finanţare europeană în exerciţiul financiar 2014-2020;
2. Identificarea surselor de finanţare pornind de la “Planul local de acţiune pentru dezvoltare locală” care a stat la baza “Portofoliului de proiecte prioritare pentru perioada 2016-2020” – pentru dezvoltarea fiecărui oraş.
3. Soluţionarea finanţării şi prelungirii termenelor pentru închiderea proiectelor cu finanţare europeană în exerciţiul financiar 2007-2013;
4. Susţinerea descentralizării bazată pe principiile subsidiarităţii, autonomiei locale şi întăririi capacităţii administrative, prin corelarea competenţelor autorităţilor administraţiei publice locale cu resurse legislative, instituţionale, financiare şi umane de care acestea dispun în exercitarea atribuţiilor.
5. Necesitatea asigurării sumelor şi repartizarea acestora pe unităţi administrativ-teritoriale a sumelor din cota din impozitul pe venit şi a sumelor defalcate din TVA pentru echilibrarea bugetelor locale pentru anul 2016, necesare îndeplinirii competenţelor autorităţilor administraţiei publice locale;
6. Promovarea unei legislaţii care să susţină:
– Salarizarea corespunzătoare a persoanelor din aparatul de specialitate al primarului, precum şi al celor din celelalte servicii şi instituţii publice de interes local;
– Salarizarea corespunzătoare a demnității pe care o reprezintă funcția de primar, precum şi pentru acordarea indemnizaţiilor primarilor la pensionarea acestora şi a reducerii vârstei de pensionare;
– O abordare corectă faţă de implicarea şi răspunderea primarului în emiterea şi semnarea actelor administrative;
În speranţa că vom avea un dialog cât mai fructuos între asociaţia noastră şi instituţia pe care o reprezentaţi, aşteptăm confirmarea dumneavoastră.