Adrian Teban și-a prezentat în fața Comisiei privind coeziunea din cadrul Comitetului Regiunilor, raportul privind modificările la normele ce vizează infrastructura de combustibil alternativ și regulile „mașini și CO2”.
Aceste modificari vor influența industria auto si peste 1 milion de locuri de muncă în producția de piese auto și în lanțul de aprovizionare ar putea fi pierdute iar 2,4 milioane de angajați vor avea nevoie de perfecţionare și recalificare.
Obiectivul principal al raportului este de a asigura o tranziție justă către o economie neutră din punct de vedere climatic în special pentru a sprijini recalificarea, perfecționarea, realocarea lucrătorilor din sectorul auto în toate statele membre afectate, în special în regiunile și comunitățile cele mai afectate de tranziție.
Fondurile alocate în cadrul programului trebuie să fie de natură socială, destinate direct forței de muncă afectate si perfectionarii acesteia și distribuite în mod transparent prin regiuni și orașe si nu ar trebui să fie un plan de salvare pentru companiile de automobile.
Comisia și statele membre trebuie să se asigure că investițiile în învățământul profesional și de înaltă tehnologie necesare pentru noile competențe în mobilitatea electrică ar trebui să fie disponibile la nivel local.
În calitate de membri CoR, trebuie să cerem includerea unui dialog pe mai multe niveluri privind tranziția industriei auto în acest dosar legislativ și să solicităm Comisiei Europene o dezbatere mai amplă asupra impactului teritorial pentru regiunile cu o puternică industrie auto.
In cadrul discutiilor, Ana Danila, de la Directoratul General privind Actiunea Climatica din cadrul Comisiei Europene a apreciat raportul lui Adrian Teban ca fiind comprehensiv și bine închegat.
Florence Doucy de la ACEA (asociatia europeana a producatorilor auto) a salutat propunerea de a pune bazele unui plan de tranzitie justa pentru lucratorii din domeniul productiei auto si pentru cei din industriile adiacente.
De asemenea, Axel Volkery de la Directoratul General Transporturi al Comisiei Europene a sustinut faptul ca raportul intareste multitudinea de obiective ale Comisiei in transporturile curate.