În Monitorul Oficial nr. 1029, la data de 21 decembrie 2016, a fost publicată Decizia Curţii Constituţionale nr. 794/2016 referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 31 alin. (11)-(14) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2015 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2016, prorogarea unor termene, precum şi unele măsuri fiscal-bugetare.
Incoerenţa şi inconsecvenţa legislaţiei a afectat nefavorabil personalul din instituţiile publice creând mari dificultăţi în activitatea administraţiei publice locale în special prin emiterea în perioada 2010-2016 a unor acte normative în domeniul salarizării, care, prin aplicarea neunitară a prevederilor acestora atât la nivel administrativ, cât şi de către instanţele de judecată, au dus la diferenţe semnificative în cadrul aceluiaşi sector de activitate, dar şi în cadrul sectoarelor de activitate aparţinând aceloraşi familii ocupaţionale. În ultimii ani Asociaţia Oraşelor din România a pus în discuţii repetate, purtate cu autorităţile centrale, dificultăţile întâmpinate în stabilirea drepturilor salariale pentru funcţionarii publici, a personalului contractual din apararatul de specialitate al primarului sau a instituţiilor/societăţilor subordonate autorităţilor administraţiei publice locale, dar şi a indemnizaţiilor primarilor şi viceprimarilor.
Conştientizând diversitatea de opinii exprimate pe marginea acestui subiect, reamintim că modalitatea de calcul a salariilor/indemnizaţiilor cuvenite personalului salarizat din fonduri publice este responsabilitatea exclusivă a instituţiilor publice locale şi a reprezentanţilor acestora, precum şi a autorităţilor administraţiei publice locale implicate. În stabilirea salariilor/indemnizaţiilor, membrii grupului de lucru şi reprezentanţii Asociaţiei nu au făcut altceva decât să colecteze şi să centralizeze informaţiile pe care le-a primit de launele unităţi administrativ-teritoriale, ca apoi să vi le pună la dispoziţie cu caracter informal. Relaţii privind acest demers al Asociaţiei Oraşelor din România, prin Ionel Chiriţă, preşedinte executiv AOR.
Clarificări referitoare la modul în care informaţiille primite au fost trecute în macheta privind grila pentru stabilirea nivelului maxim al salariului de bază/indemnizaţiei de încadrare şi a veniturilor realizate pe principalele categorii de personal, precum şi puncte de vedere privind interpretarea modalităţii de calcul al sporurilor, prin Dl. Fănel Valentin Ţupă, tel: 0751.037.124, e-mail: dark_sbf_2005@yahoo.com, Inspector Superior Primăria Oraşului Odobeşti.
Dacă în perioada următoare ne vor fi transmise şi alte hotărâri judecătoreşti definitive şi irevocabile/definitive prin care au fost recunoscute/stabilite de instanţele judecătoreşti majorări, indexări, sporuri şi alte drepturi referitoare la salariu/indemnizaţie cuvenite funcţionarilor publici sau personalul contractual din apararatul de specialitate al primarului sau din cadrul instituţiilor/societăţilor subordonate autorităţilor administraţiei publice locale, precum şi primarilor şi viceprimarilor din cadrul oraşelor, menite să vină în sprijinul dumneavoastră, vi le vom trimite pentru a putea să vă reevaluaţi nivelul maxim al salariilor de bază/indemnizaţiei de încadrare al angajatilor din primăria dvumneavoastră.